Przedsiębiorstwo WALDEMAR DICKTI PENSJONAT „CHRISTEL”, BAR GASTRONOMICZNY, PRYWATNE MUZEUM „Chata Mazurska” realizuje przedsięwzięcie pt. Dywersyfikacja działalności Pensjonatu „Christel”, Bar Gastonomiczny, Prywatne Muzeum „Chata Mazurska” i uodpornienie na przyszłe kryzysy poprzez wprowadzenie do oferty usług restauracyjnych dla klientów zewnętrznych.
Projekt jest finansowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, Komponent A „Odporność i Konkurencyjność Gospodarki” Inwestycja A1.2.1 Inwestycje dla przedsiębiorstw w produkty, usługi i kompetencje pracowników oraz kadry związane z dywersyfikacją działalności. Głównym celem przedsięwzięcia jest dywersyfikacja działalności poprzez uruchomienie usług restauracyjnych oraz niwelacja negatywnych skutków pandemii Covid-19, a także zwiększenie odporność przedsiębiorstwa na przyszłe kryzysy, takie jak pandemia.
Cel główny będzie realizowany poprzez następujące aspekty:
– Dywersyfikacja źródeł dochodu
– usługi restauracyjne oraz możliwość obsługi imprez zorganizowanych będą stanowić dodatkowe źródło dochodu dla firmy, co jest istotne w sytuacji, gdy tradycyjne źródła przychodu, takie jak pokoje hotelowe, mogą być narażone na spadek zainteresowania w czasie kryzysu;
– Zachowanie atrakcyjności dla klientów – nawet w trudnych czasach, takich jak pandemia, kompleksowa oferta hotelowo -gastronomiczna uzupełniona o usługi muzealne
może być atrakcyjna dla klientów poszukujących spokoju i odprężenia. To może zachęcić ich do korzystania z usług hotelu, nawet jeśli podróże będą ograniczone.
– Zwiększenie lojalności klientów – klienci, którzy korzystają z usług restauracyjnych w hotelu, mogą być mniej skłonni do opuszczania obiektu w poszukiwaniu usług restauracyjnych, gdzie indziej, co przełoży się na zwiększenie lojalności klientów;
– Dłuższe pobyty gości – smaczne jedzenie, możliwość wyboru dań z karty może się przełożyć na skłonność do przedłużenia pobytu w hotelu, co przyniesie dodatkowe dochody i zwiększy obłożenie hotelu, nawet w trudnych czasach;
– Cyfryzacja systemu zarządzania restauracją – zakup specjalistycznego oprogramowania do zarządzania gastronomią, które pozwoli działać skutecznie poprzez lepsze wykorzystanie surowce, a także zasobów ludzkich, co jest szczególnie ważne w kontekście uodpornienia przedsiębiorstwa na przyszłe kryzysy spowodowane pandemią lub czasowymi ograniczeniami w dostępności kadry przedsiębiorstwa.
– Zielona transformacja – rozbudowa instalacji fotowoltaicznej, która pozwoli ograniczyć zużycie energii elektrycznej związanej z rozszerzeniem oferty o usługi restauracyjne i pozwoli na ograniczenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, przy jednoczesnym wzroście przychodów z tytułu wprowadzenia nowych usług;
– Stworzenie nowego modelu biznesowego – usługi doradcze w zakresie nowego modelu biznesowego pozwolą na maksymalizację korzyści wynikających z wprowadzenia nowej oferty oraz zaplanowanie najbardziej optymalnych i skutecznych działań pozwalających na pozyskanie i utrzymanie nowych grup klientów.
Grupy docelowe: klienci, pracownicy.
W ramach projektu planowany jest zakup:
– wyposażenie kuchni,
– wyposażenie Sali restauracyjnej,
– instalacji fotowoltaicznej (rozbudowa) wraz z montażem,
– oprogramowania do zarządzania gastronomią GASTRO SZEF,
– przeprowadzenie szkolenia z przygotowywania nowych dań restauracyjnych,
– przeprowadzenie szkolenia z obsługi systemu do zarządzania gastronomią zakupionego w ramach przedsięwzięcia,
– opracowania nowego modelu biznesowego.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu) – 300.798,96 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich – 168.740,87 zł